Літературне читання

Дата: 07.05.2021

Тема: Льюїс Керролл "Аліса в країні чудес"

Форма проведення: Зум-конференція (о 9.50)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео з повною версією казки:

Надішліть, будь ласка, відеозапис свого переказу казки-повісті  у Вайбер.

Дякую за Ваш час!




Дата: 06.05.2021

Тема: Льюїс Керролл "Аліса в країні чудес"

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео з повною версією казки:


Надішліть, будь ласка, відеозапис свого читання казки-повісті тривалістю приблизно 1 хв у Вайбер.

Дякую за Ваш час!




Дата: 30.04.2021

Тема: Льюїс Керролл "Аліса в країні чудес"

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:



Прочитайте, будь ласка, підручник на 162-170 сторінках. Запишіть аудіо/відеозапис свого читання та надішліть, будь ласка, у вайбер.

Дякую за Ваш час!




Дата: 29.04.2021

Тема: Микола  Носові "Мишкова каша"

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:




Прочитайте, будь ласка, підручник на 154-162 сторінках. Запишіть аудіо/відеозапис свого переказу та надішліть, будь ласка, у вайбер.

Дякую за Ваш час!




Дата: 27.04.2021

Тема: Микола  Носові "Мишкова каша"

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:


Прочитайте, будь ласка, підручник на 154-162 сторінках. Запишіть аудіо/відеозапис свого читання та надішліть, будь ласка, у вайбер.

Дякую за Ваш час!





Дата: 26.04.2021

Тема: У країні світової літератури. Твори зарубіжних письменників

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Доброго ранку, сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ що має назву "У країні світової літератури". Ознайомтесь, будь ласка, з матеріалом на 153 сторінці. Уважно прочитайте та вивчить жанрові особливості оповідань.

Дякую за Ваш час!



Дата: 23.04.2021

Тема: Урок позакласного читання "Цікавий світ навколо тебе"

Форма проведення: Зум-конференція (о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Доброго ранку, сьогодні у нас урок позакласного читання. Оберіть, будь ласка, оповідання з посібника "Позакласне читання" зі сторінок 136-152. Прочитайте його не менше 3-х разів. Надішліть, будь ласка, відеозапис свого читання на Вайбер.

Дякую за Ваш час!





Дата: 22.04.2021

Тема: Повторення вивченого (розділ "У країні знань")

Форма проведення: Зум-конференція (о 09.50)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Доброго ранку, ми завершуємо розділ під назвою "У країні знань". Сьогодні я прополную Вам пригадати прочитані твори ("Свідки минулих епох", "Гості з далеких берегів", "Ольга Перевізниківна" та "Земля світлячків"). Щоб переконатися, що Ви добре засвоїли матеріал - дайте відповіді на питання на 152 сторінці. Надішліть, будь ласка, відео переказу будь-якого з означених творів у Вайбер.

Дякую за Ваш час!



Дата: 20.04.2021

Тема: Підсумковий урок за розділом "У країні знань"

Доброго ранку, сьогодні ми пригадаємо всі твори, що вивчали у розділі під назвою "У країні знань".

Пройдіть, будь ласка, тестування. Фото відповідей, надішліть, будь ласка, у вайбер. 

Тестування

1. На якому автомобілі подорожував Петько з батьком і друзями?

а) «Жигулі»;

б) «Волга»;

в) «Нива».

2. За якими тваринами спостерігали друзі?

а) За видрами;

б) за бобрами;


в) за хохулями.

3. З якої країни приїхав до нас фікус?

а) З Індії;

б) з Єгипту;

в) з Греції.

4. Чого смертельно боялися печерні приблуди?

а) Грому;

б) води;

в) вітру.

5. У якій країні винайшли пергамент?

а) В Індії;

б) в Китаї;

в) в Греції.

6. Як звали батька Ольги Перевізниківни?

а) Святослав;

б) Мирослав;

в) Ярослав.

 «З'єднай назву твору з його автором».

«Свідки минулих епох».

Віктор Близнець

«Гості з далеких берегів».

Антін Лотоцький

«Ольга Перевізниківна».

Анатолій Давидов

«Земля світлячків».

Паола Утевська

 Гра «Впізнай, чий голос».

✵ В основному, Іро, через ваш жіночий рід постраждали хохулі. Ще в середині минулого століття вони зустрічалися досить часто. 

✵ Крім хохулі, сподіваюся, зустрінемо тут вухатого їжака, байбака; можливо, нам трапиться й перев’язка, а з птахів — степовий орел, орел-карлик. 

✵ Мудро ви сказали, вчителю! Я зрозумів вас, вчителю! І от що придумав: кручу! Кручу для ворогів! І облогу з живого вогню. 

✵ До вас, Вертутію! Коли б там, у вас, не походили оці брудні лаписька! 

✵ Гарна, добра дитино! Якийсь невідомий віщий голос говорить мені, що тебе жде велика слава. Будеш княгинею! 

✵ Але його прапрабабуся чи прапрадідусь дуже довго мандрували, поки в тьоті Оксани опинилися. Здалеку фікус до нас приїхав. 

Дякую за Ваш час!



Дата: 19.04.2021

Тема: Віктор Близнець. Казка-повість "Земля світлячків"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:



Перечитайте оповідання на 145-151 сторінках підручника, запишіть, будь ласка, відеозапис свого читання та надішліть, будь ласка у вайбер.

Дякую за Ваш час!







Дата: 09.04.2021

Тема: Віктор Близнець. Казка-повість "Земля світлячків"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 12.10)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео (1- скорочено, 2 - повна версія казки-повісті)


Прочитайте оповідання на сторінках 145-151, запишіть аудіозапис свого читання (тривалість - 1 хвилина) та надішліть, будь ласка, у вайбер. Підготуйтеся до переказу твору.

Дякую за Ваш час!






Дата: 08.04.2021

Тема: Історичні оповідання. Антін Лотоцький "Ольга Перевізниківна"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 09.50)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Прочитати історичне оповідання Антіна Лотоцького "Ольга Перевізниківна" (не менше 3-х разів) та написати стислий письмовий переказ. Фото надішліть, будь ласка, у Вайбер.

Дякую за Ваш час!






Дата: 06.04.2021

Тема: Історичні оповідання. Антін Лотоцький "Ольга Перевізниківна"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:


Прочитайте текст оповідання на 141-144 сторінках підручника. Пришліть, будь ласка, у вайбері аудіозапис Вашого читання цього оповідання (тривалістю 1 хвилина).
Дякую за Ваш час!




Дата: 05.04.2021

Тема: Паола Утевська Гості з далеких берегів

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Ознайомитися з біографією письменниці: 


Перегляньте, будь ласка, відео:



Прочитати підручник на сторінках 136-140. Написати письмовий переказ твору. Фото перказу надіщліть, будь ласка, у вайбер мережі.
Дякую за Ваш час!



Дата: 02.04.2021

Тема: Паола Утевська Гості з далеких берегів

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, відео:


Прочитати підручник на сторінках 135-140. Написати письмовий переказ (фото надішліть, будь ласка у вайбер).

Дякую за Ваш час!





Дата: 01.04.2021

Тема: Урок позакласного читання "Сторінки з історії

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 09.50)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Прочитати твори в посібнику з позакласного читання (сторінки 46-58) та написати письмовий переказ одного з творів (на вибір). Фото роботи надіслати у вайбер.

Дякую за Ваш час!




Дата: 30.03.2021

Тема: Анатолій Давидов "Свідки минулих епох"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Прослухайте оповідання:



Напишіть, будь ласка, письмовий переказ до однієї з частин оповідання (за планом на сторінці 135). Фото переказу надішліть у Вайбер.

Дякую за Ваш час!





Дата: 29.03.2021

Тема: Анатолій Давидов "Свідки минулих епох"

Форма проведення: Зум-конференція (відбудеться о 11.30)

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: 

Перегляньте, будь ласка, біографію Давидова Анатолія Івановича:


Прочитайте підручник на сторінках 130-135, дайте відповіді на питання на сторінці 135, підготуйте допереказу одну з частин тексту (згідно плану на сторінці 135).
Дякую за Ваш час!



Дата: 26.03.2021

Тема: Вступ до розділу "У країні знань"

Форма проведення: Зум-конференція

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: Читати с. 129. Вивчити вірш напам'ять (с. 129) та надіслати аудіозапис в вайбері.

Дякую за Ваш час!


Дата: 25.03.202

Тема: Підсумковий урок за розділом "У країні гумору"

Форма проведення: Зум-конференція

https://us04web.zoom.us/j/74103983631?pwd=WEtHK0llaWZmTWtmTnhPUlVqRmlGUT09

Идентификатор конференции: 741 0398 3631

Код доступа: 1

Завдання: Відповідати на питання на сторінці 128; переказувати оповідання Григіра Тютюнника "Біла мара"
Дякую за Ваш час!



Дата: 23.03.2021

Тема: Контрольна робота №7 "Робота з літературним твором" 

Доброго ранку, сьогодні ви напишете контрольну роботу. Для цього візьміть, будь ласка, подвійний аркуш в лінію. На першій сторінці посередині (на 8-му рядочку) підпишіть за зразком: 



На наступній сторінці працюєте (зразок на фото):




Роботи надішліть, будь ласка, у вайбер особистим повідомленням.

І варіант:

Авдащенко Вікторія

Захаренко Ірина

Набоченко Руслан

Парінова Світлана

Пилипенко Данило

Стадник Анна

Туз Олександр

ІІ варіант

Гаврюков Дмитро

Мачулян Владислав

Назаренко Матвій

Перун Адам

Пономаренко Артур

Тішин Максим

Шевчук Денис

ІІІ варіант

Демиш Ілля

Мельник Аліна

Наконечний Олександр

Перун Софія

Сімонян Артур

Третяк Олександр

Якубовський Богдан

Дякую за Ваш час!












Контрольна робота:робота з літературним твором (письмово)

Дата__________________________________________

Прізвище та ім’я ________________________________________________

                                       Варіант 1

Прочитай уважно текст.

                                      ПРО СІЛЬ

  Чому їжу солять — і хліб, і м’ясо, і картоплю? Скажеш, тому, що без солі їжа несмачна? Правильно. Та не тільки в цьому річ. Людині сіль конче потрібна, вона без неї довго не проживе.

  Сіль є майже в усьому, що ми їмо: і в моркві, і в м’ясі, і в молоці. Навіть у яблуці. Але нам цього замало — у їжу треба ще додавати солі.

  Звідки ж береться сіль, яку купують у крамниці?

  Чи не добувають її, як цукор, з рослин? Ні, це було б дуже важко. Можна значно простіше дістати сіль. Її дуже багато в природі — і на землі, і під землею, й у воді.

 Трапляються навіть цілі соляні гори. А під землею вона лежить пластами, як кам’яне вугілля. Така сіль називається кам’яною.

  Щоб видобути кам’яну сіль, копають шахту — дуже глибокий колодязь, від якого під землею по соляному пласту прокладено коридори.

  У шахту везе робітників підйомник. Сіль звичайно лежить під землею дуже грубими пластами, завтовшки 20-30 метрів.

  Опускають у шахту машину, яку називають врубовою. Вона врубується в пласт, робить у ньому довгу щілину. Підрубану сіль легше відділити від пласта. Великі куски кам’яної солі вантажать на вагонетки, і електровоз доставляє їх до підйомника.

  Підйомник доставляє сіль на поверхню землі. Там великі куски подрібнюють і розмелюють. Потім дрібну сіль запаковують і відправляють у крамниці.

  А під землею, там, де вирубали сіль, залишаються величезні білі печери. В кожній із них можна було б побудувати величезний будинок.

  Та не тільки під землею видобувають сіль.

  Ти ж знаєш, що море солоне. Якщо довго кип’ятити в казані морську воду, вона перетвориться на пару, а на дні казана залишиться жменька солі. Тільки ця сіль гірка. Щоб дістати придатну для їжі кухонну сіль, треба її очистити.

  Але з солоної води можна дістати й таку сіль, яку очищати не треба — її добувають не в морі, а в солоних озерах. Там сіль не гірка.

  А знаєш, скільки в кожному з нас є солі? У дорослої людини в крові, у м’язах і в кістках понад півкілограма солі. Запас її треба поповнювати весь час, бо ж, наприклад, коли ти плачеш або пітнієш у спеку, з твого організму виділяється і сіль.

  А ти, мабуть, і не здогадувався, що сльози солоні тому, що в них є сіль!                                                                   Андрій  Івич

                              Виконай завдання.

1. Визнач стиль прочитаного твору.

    А)  діловий

    Б)  науково-популярний

    В)  художній

2. Звідки береться сіль, яку купують у крамниці?

    А)  її добувають з рослин

    Б)  її переробляють з руди

    В)  її видобувають у шахтах

3. Як називають дуже глибокий колодязь, від якого під землею прокладено

    коридори?

    А)  шахта

    Б)  криниця

    В)  заглибина

4. Яка на смак неочищена морська сіль?

    А)  солоно-кисла

    Б)  солоно-солодка

    В)  солоно-гірка

5. Випиши з твору речення, у якому розповідається про те, скільки солі є в   

   організмі людини.

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

6. Запиши, як отримати придатну для їжі кухонну сіль з морської води.

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

  ___________________________________________________________________________________

   __________________________________________________________________________________

7. З’єднай  стрілочками  частини  речень з прочитаного тобою тексту.

 

Солі дуже багато в природі -         вона без неї довго не проживе.

 

Сіль є майже в усьому,що ми їмо                             і на землі,і під землею,й у воді.

 

Людині сіль конче потрібна,                                     потрібно її очистити.

 

Щоб отримати придатну для їжі                              і в моркві, і в м’ясі,і в молоці.

                               кухонну сіль, 

 

8. Склади розповідь про важливість уживання солі (5-6 речень).

  ____________________________________________________________________________________

 ____________________________________________________________________________________

  ____________________________________________________________________________________

  ____________________________________________________________________________________

 ____________________________________________________________________________________

 ____________________________________________________________________________________

 _____________________________________________________________________________________

 _____________________________________________________________________________________

 ______________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 Контрольна робота:робота з літературним твором (письмово) 4 клас

Дата__________________________________________

Прізвище та ім’я ________________________________________________

                                       Варіант 2

Прочитай уважно текст.

 

                                                      ОБІЦЯНКА

   Такий уже розумний отой чорний собачка Булька: як кажуть, тільки й того, що по-людськи говорити не вміє.

У що б не грали діти - і Булька тут.

   Якось повернувся Костик із школи, а в дворі граються хлопчики й дівчатка.

     - Давайте розділимось на дві команди: хто швидше естафету пронесе,- запропонував Костик.

    - Давай! - охоче підтримали його.

   Та виявилось, що дітей - семеро, і всі хочуть грати. Виходить, в одній команді буде четверо, а в другій - лише троє. Так не годиться. І тоді Костик придумав:

    - Четвертим беремо до себе Бульку!

   Розставили всіх на етапах. Бульці також визначили місце. Але ж хіба він встоїть? Куди діти, туди й він.

Костик і тут знайшов вихід. Він першим узяв паличку-естафету і скомандував:

   - Булька, за мною!

   Як тільки вони добігли до того місця, де мав стояти собака, Костик сунув паличку йому в зуби:

    - Булька, вперед

   Пес притьмом кинувся до наступного етапу. Щоправда, там довелось його ловити й силою відбирати паличку, проте Костикова команда все одно перемогла.

   А  сьогодні Костик, не дочекавшись обіду, шаснув у холодильник, схопив шматок ковбаси і вискочив у двір. Булька почув, що смачно пахне, підбіг, завертів хвостом.

    - Що, ковбаски закортіло? - спитав Костик.

     -Гав! - підтвердив Булька, ще дужче закрутивши куцим хвостиком.

     Костик висмикнув із землі якусь бадилину, кинув собаці.

      - Булька, віднеси он до того гаража. Тоді матимеш ковбаску.

   Собака з готовністю схопив бадилину і помчав її до гаража. А Костик відкусив тим часом шмат ковбаси і почав жувати. Повернувся Булька і сів, нетерпляче перебираючи лапами і виляючи хвостом. Усім своїм виглядом він говорив: «Наказ твій виконав. Давай ковбасу».

    Та Костик незчувся, як останній шматочок ковбаси ковтнув сам.

    - А ковбаски вже нема,- розгублено розвів він руками.

     -Гав! - коротко й вимогливо озвався Булька. Мовляв, нічого не знаю: пообіцяв - давай.

    - Та ну тебе,- махнув Костик рукою і одвернувся. Булька забіг з другого боку і повторив:

    - Гав!

    Костик хотів було нагримати на Бульку, але побачив німий докір в його карих очах і зніяковів.

      «Доведеться збігати додому по ковбасу»,- зітхнув хлопець і сказав собаці:

     - Чекай, я зараз.

   Збіг на третій поверх, заскочив на кухню і - до холодильника.

   - Чого ти там нишпориш? - спитала мати, пораючись біля газової плити.

   - Ковбасу шукаю.

   - Обідати ось будемо. Борщ, сирники...

   - Та я - Бульці.

   - Не вмре твій Булька.

   - Але ж я пообіцяв.

   - Та немає ковбаси: ти останню доїв.

   Костик вийшов на балкон, поглянув униз. Булька сидів перед під'їздом, нетерпляче повискуючи. Костикові защеміло серце, йому стало ніяково, що він обдурив Бульку. Як він міг таке вчинити? Він повернувся в кімнату, з досадою плюхнувся на канапу.

    Рішення знайшлося несподівано. Костик кинувся на кухню.

    - Мамо, дай грошей.

    - Навіщо? - здивовано звела вона брови.

    - Я ковбаси куплю.

    - Не вигадуй!

    - Я ж пообіцяв! - вигукнув Костик, і сльози навернулись йому на очі.

  На щастя, прийшов тато, почув суперечку.

   - Що ти пообіцяв? - спитав у Костика.Той розповів.

   - Справа серйозна,- роздумливо мовив тато. - Недобре вийшло у тебе, синку.

 Костик похнюпився.

    - Запам'ятай: перш ніж пообіцяти, добре зваж, чи зможеш ти виконати обіцянку. А якщо вже пообіцяв - перервись, а слова дотримай.

   - Собаці? - усміхнулася мати.

   - Кому і що б не пообіцяв - виконай,- твердо сказав тато.

   - Ох, диваки ви мої,- зітхнула мати. - Он гаманець на столі. Візьми там та купи ліверної...

    Продуктовий магазин був у їхньому ж будинку, тільки вхід з вулиці. За кілька хвилин Булька вже ласував ковбасою, а Костик з не меншим апетитом і в добрім настрої уминав мамин борщ.

                                                                                                            Пилип Бабанський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Виконай завдання.

1.    Яка тематична спрямованість твору Пилипа Бабанського?

Апро важливість дресирування собак

Б) про дружбу дітей

В) про важливість виконання обіцянок

 

2.    Що запропонував Костик дітям?

А) провести естафету

Б) купити ковбасу для бульки

В) пофарбувати гараж

 

3.    Кого Костик узяв четвертим у команду?

А) однокласника

Б) собаку

В) кота

   

4.    Яке слово є синонімом до слова нишпорити?

А) ховати

Б) шукати

В) переховувати

 

5.       Чому Костик узяв у команду Бульку?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

    

     6.Які слова тата змусили виконати свою обіцянку?_______________________________________

        ________________________________________________________________________________

       _________________________________________________________________________________

        __ ______________________________________________________________________________

 

7.      Покажи стрілочками риси характеру Костика.

 

                                                                                впертість

                                                                                людяність

                                                                                щирість

                  Костик                                                  скупість

                                                                                обов’язковість

                                                                                розгубленість

 

8.      Що  для тебе значать слова «дотримати обіцянки»?

Напиши про це невелику розповідь.

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Контрольна робота:робота з літературним твором (письмово)

Дата__________________________________________

Прізвище та ім’я ________________________________________________

                                       Варіант 3

Прочитай уважно текст.

                           Як ми змістовно відпочивали

    Прокинувся я від того, що хтось стусонув мене в бік:

   — Сашко, ти ще спиш?

    Звичайно, це був Ванько: переліз на моє ліжко, стягнув з мене ковдру, штовхається та ще й питає, чи я сплю. Він старший від мене на рік, зате я товщий. Коли ми з гуркотом впа­ли на підлогу, на порозі з'явилася мама. Вона була одягнута.

   — Знову б'єтесь? — сплеснула вона ру­ками.

   — Ми не б'ємося, ми боремося,— Ванько викручував мені руку, а я натягував йому со­рочку на голову.

   — Які ж це у вас канікули? Самі бійки. Ко­ли ви навчитесь, нарешті, культурно і змістов­но відпочивати?

   — А як це... зміс-тов-но? — ми навіть за­вмерли.

   — Підіть у кіно, бібліотеку, музей. У шахи зіграйте. Ось вам гроші, я побігла.

   Коли вона пішла, ми вирішили в цей день культурно і змістовно відпочивати. Спочатку пішли на дитячий кіносеанс. Як тільки погасили світло, Ванько зашепотів:

   — Сашко, давай місцями поміняємось.

   — Навіщо?

   — Ти моє місце зайняв. Дивись, у мене кви­ток на твоє місце.

   Але мене не обдуриш. Перед ним сидів якийсь довготелесий хлопчисько в окулярах і затуляв йому екран. Ванько штовхнув мене. Я його. Від поштовхів у хлопця попереду зле­тіли окуляри.

  Нас вивели з кінотеатру. Тоді ми пішли до музею. Там було дуже цікаво, ми аж крутили головами навсібіч.

   — Дивись, ховрах! Як живий,— штовхнув мене Ванько.

   — Сам ти ховрах! Це мамонт,— заспере­чався я. Ми підняли такий галас, що нас «по­просили» з музею. В бібліотеці ми взяли книжку казок з малюнками і вдома всілися читати її. Але не встигав я дочитати сторінку і до поло­вини, як Ванько вже ліз перегортати її. Він тільки малюнки дивився.

  — Ну тебе! — я закрив книжку.

  — Давай у шахи зіграємо,— запропонував Ванько. Але одразу почав красти з дошки мої фігури та ще й звинувачував мене у тому, що я неправильно ходжу. Ходив я, звичайно, неправильно, та чи можна з ним правильно грати?

  Увечері прийшла з роботи мама і спитала, що ми робили.

   — Ми культурно і змістовно відпочи­вали! — відповіли гордо ми.

   — Ой, які молодці! — здивувалася вона.— І як саме?

   — Ходили у кіно, музей, читали книжку, грали у шахи.

 Мама погладила нас по головах:

  — Ну, розповідайте, що ви бачили у кіно, музеї, що цікавого прочитали, хто виграв?

  А ми стоїмо і мовчимо. Потім Ванько про­мимрив:

  — Ми тільки відпочивали. А хіба про це ще треба розповідати? 

                                                                                    Євген. Наумов

                            Виконай завдання

 

1. Хлопці змістовно відпочивали:

  а) у вихідний день;

  б) у святковий день;

  в) під час канікул.

  

 2.Чому хлопці не змогли змістовно розповісти про свій відпочинок:

  а) відпочинок був нецікавий;

  б) вони скрізь були неуважними;

   в) під час відпочинку не було згоди.

 

3. Яке прислів’я виражає головну думку тексту?

  а) З розумом жити - радіти, а без розуму - мучитись.

  б) Яке їхало - таке здибало.

  в) Коли Бог розуму не дав, так руками не розмірковуй.

 

4.Визнач жанр прочитаного твору.

  А) оповідання

  Б) народна казка

  В) літературна казка

 

5.Випиши слова і словосполучення, які змальовують характер і поведінку  

хлопців.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Напиши, що означає вислів:

    Підняти галас -__________________________________________

    Ванько промимрив -______________________________________

 

7.Покажи стрілочками риси характеру дітей.

 

                                             упертість

                                             нестриманість

                                             людяність

             Ванько                      винахідливість                       Сашко

                                             забіякуватість

                                             щирість

                                             дружелюбність

 

 

8. Напиши, як ти розумієш вислів «Де незгода, там часто шкода» (3—5 речень).

    ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 



Дата: 22.01.2021

Тема: оповідання В. Сухомлинського "Ми їздили в Канів..."

Форма проведення: Зум конференція

Домашнє завдання: прочитати оповідання на сторінці 71.  Дати відповідь на пеитання на сторінці 72.





Дата: 21.01.2021

Тема:Солов'їна сторожа (закріплення)

Форма проведення: Зум конференція

Домашнє завдання: прочитати підручник на сторінках 68-70, відповідати на питання.



 Дата: 19.01.2021

Тема: Солов'їна сторожа

— Сьогодні ми ознайомимось з оповіданням «Солов’їна сторожа» за Олесем Гончаром.

 Гра «Передбачення»

— Прочитайте заголовок тексту з відповідною інтонацією.

«Солов’їна сторожа».

«Солов’їна сторожа»!

«Солов’їна сторожа» ?

— Як ви вважаєте, про що йтиметься в оповіданні, яке має такий заголовок?

Читання оповідання (с. 68-70)

— Чи сподобалось вам оповідання?

— Який настрій воно у вас викликало?

— Які картини ви уявляли, читаючи його?

 Фізкультхвилинка



— Знайдіть тлумачення слова врунитися у підручнику (с. 69).

  Від чийого імені ведеться розповідь?

 Аналіз змісту твору з елементами вибіркового читання

— Яка пора року описується в оповіданні?

— Куди їхали подорожні?

— Яка погода була за вікном автомобіля?

— Як автор говорить про дівчинку?

— Як він її називає?

— Доведіть словами тексту, що всі з любов’ю ставилися до дівчинки.

— Де зупинилися подорожні?

— Як автор описує навколишній пейзаж?

— Від чого всі були в захваті?

— Голос якої пташки почули подорожні?

— Чи вдалося їм побачити перепілку?

— Як автор називає пташку? (Польова пустунка, жартівниця, звабниця)

— Що вразило подорожніх біля входу в музей?

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати оповідання (с. 68-70).

Дякую за Ваш час!







Дата: 18.01.2021

Тема: Спокій М. Коцюбинський

Прочитайте текст Михайла Коцюбинського  (с. 67-68)

— Яку пору року описав письменник?

— Чому ви так уважаєте?

— Які картини ви уявляли, слухаючи текст?

— Знайдіть тлумачення слів серпанок, самотний, у підручнику (с. 68).

Перепочиньте та виконайте енергійну руханку



— Доберіть спільнокореневі слова до слова зміяться.

— Поясніть значення слова безостий (той, що не має остей, остюків). Остюк — довгий щетинистий вусик на колосковій лусці у багатьох злаків.

Тче — виготовляє (тканину) способом щільного приєднання перехресно переплетених ниток — поздовжніх (основи) і поперечних (утоку).

Прочитайте текст уважно ще декілька разів.

Дякую за Ваш час!





Дата: 15.01.2021

Тема: Марко Вовчок "Другого дня"

Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з творами Марко Вовчок. Перегляньте відео , щоб більше дізнатися про біографію Марко Вовчок:


Прочитайте текст на сторінках 66-67 підручника:

https://pidruchnyk.com.ua/771-literaturne-chitannya-4-klas-naumenko-2015.html

Перепочиньте та виконайте цікаву руханку:



Дайте відповідь на питання:

— Де сіла перепочити письменниця?

— Що вона побачила навкруг себе?

— Які картини постали вдалині?

— З чим автор порівнює шлях?

— Яким був день?

— З ким письменниця порівнює свій душевний стан?

— Якими словами його передає?

Вправи на розвиток техніки читання

1) Читати текст, напівприкриваючи букви лінійкою.

2) Порахувати речення в тексті (два).

Прочитати довше речення, коротше.

3) Гра «Відшукай».

— Знайдіть у тексті синоніми до слів униз (...), холодний (...), зблизька (...), сіла (....).

4) Доберіть до прикметників іменники.

Пісочаний… (шлях).

Золота… (нитка).

Жаркий… (день).

Бідолашна… (душа).

Пахуча… (гречка).

5) До іменників доберіть дієслова.

Жито… (половіє).

Льон… (цвіте).

Ячмінь… (колоситься).

Гайок… (синіє).

Шлях… (закручується).

Вітерець… (не дмухне).

Пташка… (щебече).

Бджоли… (гудуть).


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати опис (с. 66-67). Намалювати за описом пейзаж.





Дата: 14.01.2021

Тема: Чомга і весна (продовження роботи над твором)

Форма проведення: Зум-конференція.

Домашнє завдання с.65-66  - читати, відповідати на питання.






Дата: 12.01.2021

Тема: "Чомга і весна" Василя Чухліба

Сьогодні, ми продовжуємо працювати над пейзажними прозовими творами.

Але, спочатку, відгадайте загадку.

✵ В неї ноги — наче ласти,

Дзьоб плескатий, червонястий,

— Кря-кря-кря, — пливе по річці,

Їсть зерно, скубе травичку…

Ви вгадали цю босячку?

Хто це, діти? Звісно, … 

Прочитайте текст на сторінках підручника (с.65-66)



Тестування

1. Де знаходилося Синь-озеро?

а) У степу;

б) в лісі;

в) за селом.

2. Чому Чомга не подалася на південь?

а) Не могла розстатися з рідним Синь-озером;

б) у неї було поранене крило;

в) не могла залишити каченят.

3. На чому грілася Чомга?

а) На камені-валуні;

б) на купі очерету;

в) на купі хмизу.

4. Що тримав у дзьобі качур?

а) Рибку;

б) пучок трави;

в) пучок водоростей.

5. Скільки каченят вивелося у Чомги?

а) Четверо;

б) троє;

в) п’ятеро.

6. Які дерева були в захваті від качки з каченятами?

а) Сосни і верби;

б) сосни і ялини;

в) ялини і дуби.

7. Напишіть, будь ласка, своє враження від прочитаного: мені сподобалося/не сподобалося і чому (5-6 речень).

План до твору

1) Чомга живе на Синь-озері.

2) Важка зимівля.

3) Весна прийшла.

4) Зустріч з качуром.

5) Вилупилися каченята.

6) Веселі розваги каченят.

7) Чомга і грайливий табунець припливли до Валуна.

Спробуйте переказати твір за складеним планом. 

Тестування виконуйте на окремому аркуші, фото надішліть, будь ласка, мені у вайбер спільноті.



 Цікаво знати!

Качки — настільки звичні для нас улюбленці, що, здавалося б, не можуть нас нічим здивувати. Але придивіться до цих птахів — навіть їхня анатомічна будова дивовижна. Наприклад, кут зору в диких качок дорівнює 360 градусів, що дає змогу швидко помічати хижака. Шийних хребців у качок навіть більше, ніж у жирафа. А повік — аж три!

Качки можуть плавати навіть у дуже холодній воді — завдяки особливому жировому покриттю на пір’ї, яке робить пір’я водонепроникним. До речі, це покриття качки розподіляють по пір’ю самостійно дзьобом — від хвостового пір’я по всьому пір’яному покриву. На шкірі качиних лап мінімум нервових закінчень, тому качині лапки не мерзнуть, навіть коли птахи ходять по льоду. Гуси й качки могли би витримати морози до -110 °С! Але таких на землі, на щастя, не трапляється.

Крякання качок теж викликає подив. По-перше, крякають тільки качки — тобто самки. Селезні зберігають мудре мовчання. По-друге, качине крякання не створює відлуння. Насправді, звісно, відлуння є, просто його досить складно почути, бо качка знаходиться на воді, і звук відбивається вгору від водяної поверхні.

Качки — знамениті рекордсмени. Вони пірнають на глибину понад 6 м, щоб добути їжу. Здолали качки не тільки глибини, але й висоти. Якось літак, що пролітав над американським штатом Невада, ударив дику качку. Трапилося це на висоті 6300 м! На сьогодні це качиний рекорд. Одного разу довгоносий крохаль розвинув швидкість близько 160 км на годину, коли побачив, що його «переслідує» літак. Пересічна дика качка може пролетіти за день більше 500 км!

Качки вміють розводити рибу! Птахи можуть їсти практично весь день, без перерви пірнаючи під воду й здобуваючи то водорість, то личинку комара, то невеличку рибку, то жабеня. Риби від тих дій більшає, бо качки своїми широкими дзьобами піднімають намул і залишають у ставку свій послід. І у ставку з’являється багато мікроскопічних водоростей, які і споживає риба.

Дякую за Ваш час!




Дата: 11.01.2021

Тема: Чимчикують наші хлопці

Форма проведення: Зум конференція

Завдання: Прочитати сторінки 63-64

Робота над змістом твору:

— Де йшли хлопці?

— Які трави росли обабіч стежки?

— Якими квітами захоплюється автор?

— Який настрій був у хлопців?

— Хто їх хвалив за п’ятірки?

— Куди йшли Женька і Левко?

— Чому життя у них прекрасне?

— Знайдіть у тексті порівняння.

Перегляньте відео:

Дякую за Ваш час!




Дата: 08.12.2020

Тема: пейзажна лірика


Прочитайте виразно:

Березовий листочок

Іще не сніг і навіть ще не іній,
Ще чути в полі голос череди.
Здригнувся заєць — ліс такий осінній,
Куди не ступиш, все щось шарудить!
Чи, може, це спинається грибочок?
Чи, може, це скрадається хижак?
То пролетить березовий листочок,
То пробіжить невидимий їжак…
(Ліна Костенко)

Все навколо зеленіє…

Все навколо зеленіє,
Річка ллється і шумить.
Тихо, тихо вітер віє
І з травою гомонить.
Як тут всидіти у хаті,
Коли все живе, цвіте,
Скрізь дзвенять пташки крилаті,
Сяє сонце золоте!
«Швидше, мамо, черевички!
Глянь, як весело в саду!
Ти не бійся — до кринички
Я і сам не підійду».
(Олександр Олесь)

Хмаринка

Запнувшись в блакитну хустинку,
По небу пливла хмаринка.
Та раптом зірвався вітер —
Нема їй куди подітись.
Зірвала мерщій хустинку —
Закапали з неї краплинки.
Так хмарка од вітру тікала,
Землю дощиком поливала.
(Тетяна Полубко)



На зеленому горбочку

На зеленому горбочку,
У вишневому садочку,
Притулилася хатинка,
Мов маленькая дитинка
Стиха вийшла виглядати,
Чи не вийде її мати.
І до білої хатинки,
Немов мати до дитинки,
Вийшло сонце, засвітило
І хатинку звеселило.
(Леся Українка)

Перегляньте відео підготуйтесь до виразного декламування віршів (напам'ять)



Дякую за Ваш час!



 




Дата: 21.10.2020

Тема: Міфи Давньої Греції

Сьогодні пригадаємо, що таке міф, міф про Пандору. 



Міф, як і будь-який інший жанр літератури, має свої особливості. Порівнюючи міф і казку, можна помітити такі спільні та відмінні риси: 


Для того щоб налаштуватися на міфи Давньої Греції, пропоную переглянути відео:


Прослухайте міф про Пандору, спробуйте пригадати імена всіх героїв міфу, переказати його. 




Перевірте себе, чи гарно Ви запам'ятали ті міфи, що ми вивчали:

Гра «Чи уважний ти читач?»

Коли не було ні землі, ні неба, Всесвіт нагадував:

а) космос;

б) безмежний простір;

в) безмежний океан води.

Ким судилося стати дитяті, яке було сховане в квітці лотоса?

а) Богом Ра;

б) богом Творцем;

в) царем Міносом.

Ра щовечора мандрує водами підземного:

а) Дніпра;

б) Нілу;

в) Дунаю.

Сина Зевса звали:

а) Гефест;

б) Гермес;

в) Гвідон.

Пандора стала дружиною:

а) Прометея;

б) Епіметея;

в) Гермеса.

Хто зніс біле і чорне яйця?

а) Сокіл;

б) голуб;

в) яструб.

Відповіді: 1в; 2а; 3б; 4а; 5б; 6а.


Намалюйте ілюстрації до Вашого улюбленого міфу (будь-якої країни).
Дякую за Ваш час. Напишіть, будь ласка, в коментарях чи все Вам було зрозуміло.




Дата: 03.12.2020

Тема: урок позакласного читання: пейзажна лірика


Сьогодні я пропоную Вам ознайомитися з чудовими вірщами українських поетів, які оспівують красу природи, неповторність кожної пори року, емоційні хвилі від споглядання оточуючої нас краси. Але, спочатку, давайте пригадаємо, що таке пейзажна лірика:


Прочитате, будь ласка, вірші українських поетів, намагайтеся дотримуватися правил інтонаційної виразності.


   

  СІЧЕНЬ-ТКАЧ .

Тче, щоб землю одягти

Стелить в пуху заметілі,

Щоб посіви зберегти,

Одягає шати срібні

Кожній липі і дубку

Пританцьовуючи дрібно

Від морозу до льодку.

(Т. Коломієць)



             СТРУМОК

Біжить по вулиці струмок.

Навколо сніг прив'яз і змок

Весна прийшла! Весна прийшла!

Дзюрчить і плескає струмок

Чорніє й тане білий сніг.

Легкий туман на землю ліг.

Біжить струмок, дзюрчить струмок,

Щоб змить останній талий сніг.

(Н. Забіла)




 ЛІТО НАСТАЄ

Знов — літо,

Знову птах вітає,

В піснях

Щоранку сонця схід.

Кульбаби

Очі золотаві

Наївно дивляться у світ.

Солодке сонце

Гріє крила

Сорочим дітям

Замість мам.

Цвітуть веснянки

Жовтих лілій

По всіх ставках —

І тут, і там.

А між суниць

Ледь-ледь приспілих

Сюркоче

Коник у траві,

Неначе з бузини сопілку

Йому веселий

Хтось зробив.

(А. Костецький)

     




ВЕЛИКІ ХМАРИ ХОЛОДОМ НАГУСЛИ...

Великі хмари холодом нагусли,

Червоне листя падає в гаю,

Летять у вирій дуже дикі гуси,

А я слонам привіт передаю.

(Л. Костенко)

 



Розставте, будь ласка, рядочки в правильному порядку:


Той, хто бачив, як розкішні

Біжить по вулиці струмок

Маки вогняно цвітуть

Навколо сніг прив'яз і змок

Як в садках дозрілі вишні

Весна прийшла! Весна прийшла!

Аж гілки додолу гнуть

Дзюрчить і плескає струмок.


Для того, щоб Ви ознайомилися з іншими творами, розгадали загадки і пригадали народні прикмети, пропоную розгадати кросворд:


 

 

 

1

л

 

 

 

 

2

 

 

 

і

 

 

 

 

 

3

 

 

р

 

 

 

 

4

 

 

 

и

 

 

 

 

 

5

к

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 


1.     Пора року. (Літо)

2.     Прізвище поетеси, яка написала вірш «Червень». (За­біла)

3.     Перший місяць літа. (Червень)

4.     Автор вірша «Бабуня-трава». (Малишко)

5.     Що спільного у віршів «Дивна знахідка», «Річка схова­лась» -, «Насуваються холоди»? (Автор віршів—А. Ка­чан)

6.     Якщо стеляться низом дими, що настає? (Відлига)


Дякую за Ваш Час.




Дата: 04.12.2020

Тема: Іван Фрагко "сипле, сипле, сипле сніг"

Ми з Вами продовжуємо вивчати видатних українських поетів. Іван Франко один з найвідоміших українських письменників, з його нелегкою долею пропоную Вам ознайомитись переглянувши відео:


Прочитайте найвідоміші вірші поета, які він присвятив красі природи і нелегкій долі українського народу.


Дивувалась зима
Чом се тають сніги,
Чом леди присли всі
На широкій ріці?
Дивувалась зима:
Чом так слабне вона,
Де той легіт бересь,
Що теплом пронима?
Дивувалась зима:
Як се скріпла земля
Наливаєсь теплом,
Оживає щодня?
Дивувалась зима:
Як посміли над сніг
Проклюнутись квітки
Запахущі, дрібні?
І дунула на них
Вітром з уст ледяних,
І пластом почала
Сніг метати на них.
Похилились квітки,
Посумніли, замклись;
Шура-буря пройшла –
Вони знов піднялись.
І найдужче над тим
Дивувалась зима,
Що на цвіт той дрібний
В неї сили нема.




«Осінній вітре, що могучим стоном…»

Осінній вітре, що могучим стоном

Над лісом стогнеш, мов над сином мати,

Що хмари люто гониш небосклоном,

Мов хочеш зиму, сон і смерть прогнати;

Що у щілинах диким виєш тоном

І рвеш солому із сільської хати,

Зів’яле листя гоном-перегоном

По полю котиш, – вітре мій крилатий!

Я довго пильно слухав стону твого

І знаю, чом так стогнеш ти і плачеш:

Тобі жаль сонця, цвіту, дня літнього!

О вітре-брате! Як мене побачиш

Старим, зів’ялим, чи й по мні заплачеш,

Чи гнівно слід буття завієш мого?..



 Сипле, сипле, сипле сніг

Сипле, сипле, сипле сніг.
З неба сірої безодні
Міріадами летять
Ті метелики холодні.

Одностайні, мов жура,
Зимні, мов лихая доля,
Присипають все життя,
Всю красу лугів і поля.

Білий килим забуття,
Одубіння, отупіння
Все покрив, стискає все
До найглибшого коріння.

Сипле, сипле, сипле сніг,
Килим важче налягає…
Молодий огонь в душі
Меркне, слабне, погасає.

Вивчіть вірш "Сипле, сипле, сипле сніг" напам`ять. Перегляньте відео, яке допоможе Вам правильно декламувати вірш.


Дякую За Ваш час!

13 комментариев:

  1. Мені все було зрозуміло. Сподобалася міф про Пандору.

    ОтветитьУдалить

Онлайн-подорожі у країну знань

 Шановні учні 4-Б класу, запрошую Вас у країну знань. Разом з Вами ми будемо удосконалювати та поглиблювати знання, відкривати нове та опано...